25 november Informatiesessie: archiveren van overheidswebsites

Let op: deze activiteit heeft al plaatsgevonden

Activiteitendata

  • Datum
  • Tijd -
  • Locatie Webex

Door overheidswebsites goed te archiveren kunnen we deze duurzaam toegankelijk houden. Dit geldt niet alleen voor de huidige 1.500 websites die de Rijksoverheid kent, maar ook voor oude websites. Oude websites zijn van belang omdat hier nog altijd rechten aan ontleend kunnen worden. Het archiveren van oude websites is daarnaast van cultuurhistorisch belang, aangezien het een beeld heeft van overheidscommunicatie door de jaren heen.

In de informatiesessie  van 25 november krijg je een inkijkje in hoe de organisaties binnen het rijk webarchivering hebben aangepakt, hoe de centrale voorziening werkt en geeft het Nationaal Archief een presentatie over de gehanteerde aanpak.

De sessie is voor iedereen die interesse heeft in webarchivering.

De sessie wordt - in de maand van het digitale erfgoed - aangeboden door het Rijksprogramma voor Duurzaam Digitale Informatiehuishouding en het Nationaal Archief.

Sprekers

De sprekers tijdens de informatiesessie zijn:

  • Antal Posthumus – Adviseur recordkeeping Nationaal Archief
  • Jeroen Jansen – Projectleider Ministerie van Algemene Zaken
  • Linda Intveld – Projectmanager Sociale Verzekeringsbank
  • Bas Zadelaar – Implementatiemanager Ministerie van Algemene Zaken/ Rijksprogramma voor Duurzaam Digitale Informatiehuishouding

Aanmelden

Aanmelden kan via het onderstaande formulier.

Vergroot afbeelding website op pc scherm
Beeld: ©RDDI / Erik Jansen

Aanmeldformulier informatiesessie Webarchivering

Iedereen die interesse heeft in Webarchivering kan aan deze sessie deelnemen. Vakkennis is niet nodig.
Informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens

Wij gebruiken uw gegevens om uw aanmelding te kunnen verwerken en u na afloop een evaluatieformulier toe te sturen, waarna ze vernietigd worden. Uw informatie wordt niet met derden gedeeld

Akkoordverklaring(verplicht)