27 september MijnZaken, track & trace voor de overheidsdienstverlening

Let op: deze activiteit heeft al plaatsgevonden

Activiteitendata

  • Datum
  • Tijd -
  • Locatie Paushuize, Kromme Nieuwegracht 49 in Utrecht. Bij online deelname ontvang je een MS Teamslink.

Zet in mijn agenda

Bewoners, ondernemers en instellingen die contact hebben met hun gemeente doen dit via verschillende interactiekanalen. Denk aan het raadplegen van informatie via een mobiele app, online formulieren of een persoonlijk gesprek aan de balie. Een omnichannel kanaalstrategie voorkomt onnodig contact tussen bewoners, ondernemers en instellingen, en de gemeente, door stap voor stap een inclusieve klantinteractie te ontwikkelen. Met MijnZaken zien inwoners en ondernemers via een interactiekanaal naar keuze snel en op laagdrempelige wijze wat de status van de levering van een dienst of product is.

De keynote spreker van de dag is Marianne den Anker, de Ombudsvrouw van Rotterdam. In haar speech benadrukt zij het belang van transparante dienstverlening aan inwoners.

Vervolgens presenteert MijnOverheid de eerste onderzoeksresultaten van LopendeZaken. Ook zijn er workshops waarin 4 pilotgemeenten en hun leveranciers vertellen hoe zij samenwerken aan de ontwikkeling en implementatie van MijnZaken vanuit de Omnichannel aanpak. Tevens zijn er sessies waarin aandacht geschonken wordt aan gebruikersonderzoeken en juridische aspecten, en is er tijd om met elkaar in gesprek te gaan.

Deze inspirerende dag geeft je de handvatten om de MijnZaken-functie ook mogelijk te maken in jouw organisatie.

Programma event MijnZaken

09:00 Inloop met koffie en lekkers
10:00 – 10.15 uur Introductie met videopitches van bestuurders van de pilotgemeenten: Den Haag (René van Kuilenburg, hoofd Dienstverlening) Buren (Pieter Neven, wethouder) Opsterland, West- & Ooststellingwerf (Willem Mutter, gemeentesecretaris) Tilburg (Marjon van der Maat, afdelingshoofd dienstverlening)
10:15 – 10.45 uur Keynote spreker Marianne van den Anker, ombudsvrouw Rotterdam
11.45 – 11.00 uur Dialoog met publiek
11.00 – 11.30 uur MijnOverheid: Presentatie van het onderzoek “Lopende Zaken” als onderdeel van MijnOverheid.nl door Logius, met als sprekers Eleanora Swart en Eugene Steijn
11.30 -11.45 uur Dialoog met publiek
11.45 – 12.00 uur Interactie & toelichting implementatie ondersteuning MijnZaken door VNG Realisatie projectleider Zakia Boucetta
12:00 – 13:00 uur Lunch
Er worden, in drie rondes, zes verschillende sessies aangeboden die men naar keuze kan bijwonen
13:00 – 14:00 uur

Ronde 1

14:00 – 15:00 uur Ronde 2
MijnZaken-functie als onderdeel van een Omnichannel aanpak. Ronde 3
16:00 – 16:30 uur Plenaire afsluiting van de dag met een borrel

Een uitgebreide beschrijving van de 6 deelsessies vind je in de VNG-ledenbrief.

Locatie en tijd

  • Paushuize, Kromme Nieuwegracht 49 in Utrecht.
  • 9.30 tot 16.00 uur. Aansluitend een borrel.
  • Bij online deelname krijgt u een MS Teamslink.

Doelgroep

  • Professionals van leveranciers en gemeenten die actief zijn binnen de (digitale) dienstverlening.   

Kosten

  • Gratis
  • Let op: maximaal 100 deelnemers. VOL is VOL, dus wees er snel bij.

Aanmelden

  • ​​​​​Aanmelden doe je via het aanmeldformulier 
  • Graag aangeven of fysieke (max. 100 plaatsen) of online deelname gewenst is onder vermelding van naam, functie, organisatie, en emailadres.
  • Na aanmelding ontvang je een bevestigingsmail. Heb je aangegeven online deel te nemen dan ontvang je een MS Teamslink in de bevestigingsmail.

Meer informatie

Organisator

VNG Realisatie